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 ACE - Phrase de début du combat

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Neko
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Neko


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ACE - Phrase de début du combat Empty
MessageSujet: ACE - Phrase de début du combat   ACE - Phrase de début du combat Icon_minitimeJeu 15 Aoû - 15:57

Auteur : Yami

Screen :

ACE - Phrase de début du combat Battle-start

Instructions :
Mettez le script au dessus de Main.
Vous pouvez traduire la phrase en modifiant ces lignes :
Ligne 51 :
Code:

BATTLE_START_TEXT = "BATTLE START"
Modifier le "Battle Start" par une autre phrase.

Exemple

Code:

    BATTLE_START_TEXT = "Le combat débute !"

Je n'ai pas de screen pour vous montrez le résultat mais croyez moi, ça marche parfaitement Wink

Vous pouvez aussi changer la police d'écriture dans le lignes qui suivent.

Ligne 52:
Code:
BATTLE_START_TEXT_FONT = "Verdana"
Comme pour "Battle Start", remplacez la police "Verdana" par la police que vous souhaitez .

Exemple :

Code:
BATTLE_START_TEXT_FONT = "MVboli"
Script :

Code:

#==============================================================================
#
# ▼ YSA Battle Add-On: Battle Start Phrase
# -- Last Updated: 2011.12.19
# -- Level: Easy
# -- Requires: none
#
#==============================================================================

$imported = {} if $imported.nil?
$imported["YSA-BattleStartPhrase"] = true

#==============================================================================
# ▼ Updates
# =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
# 2011.12.19 - Started Script and Finished.
#
#==============================================================================
# ▼ Introduction
# =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
# This script will show a phrase when battle start, like "BATTLE START!!!".
#
#==============================================================================
# ▼ Instructions
# =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
# To install this script, open up your script editor and copy/paste this script
# to an open slot below ▼ Materials/素材 but above ▼ Main. Remember to save.
#
#==============================================================================
# ▼ Compatibility
# =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
# This script is made strictly for RPG Maker VX Ace. It is highly unlikely that
# it will run with RPG Maker VX without adjusting.
#
#==============================================================================

#==============================================================================
# ▼ Editting anything past this point may potentially result in causing
# computer damage, incontinence, explosion of user's head, coma, death, and/or
# halitosis so edit at your own risk.
#==============================================================================

module YSA
  module BATTLE_VISUAL
   
    #=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
    # - Battle Start Text -
    #=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
    # This section will contain configuration of Battle Start Text.
    #=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
    BATTLE_START_TEXT = "BATTLE START"
    BATTLE_START_TEXT_FONT = "Verdana"
    BATTLE_START_TEXT_SIZE = 56
    BATTLE_START_TEXT_COLOR = [255, 255, 255] # R, G, B
    BATTLE_START_TEXT_DURATION = 40 # Frames, must be larger than 20 frames
   
  end
end

#==============================================================================
# ■ Spriteset_Battle
#==============================================================================

class Spriteset_Battle
 
  #--------------------------------------------------------------------------
  # public instance variables
  #--------------------------------------------------------------------------
  attr_accessor :viewportBSS
 
  #--------------------------------------------------------------------------
  # alias method: create_viewports
  #--------------------------------------------------------------------------
  alias bss_create_viewports create_viewports
  def create_viewports
    bss_create_viewports
    @viewportBSS = Viewport.new
    @viewportBSS.z = 200
  end
end

#==============================================================================
# ■ Sprite_Battle_Start
#==============================================================================

class Sprite_Battle_Start < Sprite_Base
 
  #--------------------------------------------------------------------------
  # initialize
  #--------------------------------------------------------------------------
  def initialize(viewport)
    super(viewport)
    self.y = Graphics.height / 2
    self.opacity = 255 - 5 * (YSA::BATTLE_VISUAL::BATTLE_START_TEXT_DURATION / 2)
    @frame = 0
    refresh
  end
 
  #--------------------------------------------------------------------------
  # refresh
  #--------------------------------------------------------------------------
  def refresh
    bitmap = Bitmap.new(Graphics.width, YSA::BATTLE_VISUAL::BATTLE_START_TEXT_SIZE)
    bitmap.font.name = YSA::BATTLE_VISUAL::BATTLE_START_TEXT_FONT
    bitmap.font.size = YSA::BATTLE_VISUAL::BATTLE_START_TEXT_SIZE
    bitmap.font.bold = true
    bitmap.font.out_color.set(0, 0, 0, 255)
    color = YSA::BATTLE_VISUAL::BATTLE_START_TEXT_COLOR
    bitmap.font.color.set(color[0], color[1], color[2])
    text = YSA::BATTLE_VISUAL::BATTLE_START_TEXT
    bitmap.draw_text(0, 0, Graphics.width, YSA::BATTLE_VISUAL::BATTLE_START_TEXT_SIZE, text, 1)
    self.y -= YSA::BATTLE_VISUAL::BATTLE_START_TEXT_SIZE
    self.bitmap = bitmap   
    self.zoom_x = self.zoom_y = 3.0
  end
 
  #--------------------------------------------------------------------------
  # update
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update
    @frame += 1
    if self.opacity < 255
      self.opacity += 5
      if self.zoom_x > 1.0
        self.zoom_x -= 0.2
        self.zoom_y -= 0.2
      end
    end
    if @frame >= YSA::BATTLE_VISUAL::BATTLE_START_TEXT_DURATION
      self.x += 32
    end
    self.dispose if self.x >= Graphics.width
  end
 
end # Sprite_Battle_Start

#==============================================================================
# ■ Scene_Battle
#==============================================================================

class Scene_Battle < Scene_Base
 
  #--------------------------------------------------------------------------
  # public instance variables
  #--------------------------------------------------------------------------
  attr_accessor :spriteset unless $imported["YEA-BattleEngine"]
 
  #--------------------------------------------------------------------------
  # alias method: update_basic
  #--------------------------------------------------------------------------
  alias update_basic_battle_start_sprite update_basic
  def update_basic
    update_basic_battle_start_sprite
    @bs_sprite.update if @bs_sprite != nil
    @bs_sprite = nil if @bs_sprite != nil && @bs_sprite.disposed?
  end
 
  #--------------------------------------------------------------------------
  # alias method: battle_start
  #--------------------------------------------------------------------------
  alias battle_start_show_sprite battle_start
  def battle_start
    @bs_sprite = Sprite_Battle_Start.new(SceneManager.scene.spriteset.viewportBSS)
    abs_wait(YSA::BATTLE_VISUAL::BATTLE_START_TEXT_DURATION + Graphics.width / 32)
    battle_start_show_sprite
  end
 
end # Scene_Battle

#==============================================================================
#
# ▼ End of File
#
#==============================================================================
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